top of page

מהי בעיניי בשורת ההחלמה?

עודכן: 23 בנוב׳ 2019


אני מאמין שבעוד כמה עשורים המצב יכול להיות הרבה יותר טוב. אעשה כמיטב יכולתי כדי שכך יקרה.

המצב הנוכחי עצוב. ממחלת הסרטן נפטרים בישראל מדי יום כ – 30 אנשים, בהם צעירות וצעירים.


המערכת הרפואית חסרת אונים לנוכח התקדמות מחלתם. למרות שמשנת 1950 ועד היום הושקעו כטריליון דולר בחקר הסרטן (ויש הטוענים שהרבה יותר) המצב מאז ועד היום השתפר ב – 5% בלבד(!).

עבור רבים מסוגי הסרטן, כולל סרטן שד עם גרורה או שתיים אי-שם, המסר הנפוץ, המבהיל והשגוי הוא: לא תצאי מזה. בואי ננסה להאריך לך את החיים (ובדרך כואבת).


כ – 200,000 איש בישראל פגשו בסרטן ובכל שנה מצטרפים כ – 30,000 חברים חדשים למועדון.

כמה אנשים בישראל סובלים ממחלות אוטואימוניות, פיברומיאלגיה או תשישות כרונית? לפי הערכות – קרוב למיליון(!). כמה אנשים סובלים מדכאון, פוסט טראומה וצרות צרורות אחרות? אין לדעת...


המכנה המשותף לכל המקרים הללו הוא שמדובר במחלות כרוניות (ללא אפשרות לריפוי לפי הרפואה הקונבנציונאלית), הטיפולים הנפוצים הינם סימפטומטיים ברובם, ואחוזי הריפוי המלא – נמוכים.

מדוע האנושות לא באמת מצליחה להתגבר על המחלות שהזכרתי למרות עשרות שנות מחקר, אלפי מדענים מבריקים ותקציבי מחקר עצומים?


חשוב להבין שמדובר במחלות בעלות רכיב תודעתי משמעותי, המושפעות מאד מהתודעה האישית, מהתודעה הקולקטיבית ומהתפיסות הרווחות כיום בנוגע למחלה ולהחלמה.


אנו עדיין חיים בעולם בו יש המון פחד, נפרדות, לבדות ולבבות סגורים. החברה מתנהלת ברובה ע"י אינטרסים, תחרותיות ואגו. חסרה אותנטיות וזרימה. חסרה נוכחות ואמונה. חסרה אהבה עמוקה. עידן הסמארטפון והרשתות החברתיות, לצד התועלות הרבות שבו, מרחיק אותנו מעצמנו עוד יותר. המספר העצום של פוגשי מחלות קשות הוא תמונת מראה למצב התודעה הקולקטיבי.


בנוגע למחלות קשות, נהוג לחשוב שמדובר באתגר רפואי, והישועה תבוא בעזרת מחקר מדעי. לפעמים זה מצליח. בדרך כלל לא. החלמה אינה דבר לינארי. החלמה אי אפשר להבין בדרך מדעית, ואף לא בדרך לוגית.

יתר על כן, המחלה מבקשת מאיתנו שנפסיק להיות כל כך לוגיים ומשימתיים. למחלה יש תפקיד בעולמנו. היא דוחקת בנו לשנות את צורת החשיבה, ולמעשה דוחקת בנו (החולים והסובבים אותם) – להשתנות. להסכים לחשוב בדרך חדשה, להסכים להרגיש יותר, לשחרר שליטה, להפתח לרוח ולנשמה, ובסופו של דבר – להסכים לחוות את החיים ולחיות אותם בדרך חדשה ובריאה הרבה יותר. דרך הלב הפתוח.


סיכומו של דבר: המצב העגום חייב להשתנות.

המצב הנוכחי לא סביר בעליל. הוא אמור להשתפר בעשרות אחוזים, וכבר תוך עשור או שניים! חברים, המצב יכול להשתפר משמעותית! אני לא מאמין שזה יקרה בעזרת עוד טריליון דולר של תקציבי מחקר.

זה יקרה בעזרת שינוי בתודעה הקולקטיבית והאישית, בעזרת אימוץ תפיסות חדשות לגבי מהיי מחלה ומהי החלמה, וזה יקרה הרבה בזכות אנשים טובים שמבינים בדרך עמוקה מהי החלמה.



לקריאה נוספת:

9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page