top of page

איך להחלים מסרטן? 10 כללי הזהב

עודכן: 18 בנוב׳ 2019

למרבה הצער אין שיטה להחלים מסרטן. לא נוסחה, לא מודל אוניברסלי. כל אדם הוא אחר. לכל אדם שיעורים אחרים. למען הסדר הטוב אציין של- 4% מסוגי הסרטן יש טיפול יעיל מאד. מה יעשו יתר ה – 96%?

אשתדל לסייע ולתת כמה כללים שבעיני הם אכן זהב.

1. אלוהים לא משחק בקוביות עם העולם. לכל דבר יש סיבה. מחלת הסרטן לא הגיעה במקרה, וגם תוצאות כל בדיקה הן לא מקריות. חשוב להעמיק בהבנת הסיבות ככל האפשר, רצוי בעזרת מלווה. אולי זה מרגיש "חופר" או מטיל לכאורה אחריות על פוגש הסרטן, אבל אין כאן חס וחלילה חיפוש אחר "אשמים". ברור שאם נעשו טעויות, היו עוורונות, הכל נעשה בתום לב. ככל שנעמיק בפנים ונבין עוד ועוד מה תרם להיווצרות המחלה כך יהיה ברור יותר מה נדרש לתקן.

2. לכל אדם ממתין שביל הזהב שלו להחלמה. אין דרך מוכנה וסלולה. עליך ליצור את הדרך הפרטית שלך באמצעות עקבות רגליך. בכל צומת והתלבטות כדאי להקשיב לכל קשת הדעות. אם מומלץ טיפול או תהליך כלשהו – רצוי לדבר עם אנשים שכבר קיבלו טיפול זה. הם יתנו את הדעה האובייקטיבית ביותר. השורה התחתונה: בכל צומת וצומת אך ורק אתם מחליטים, גם אם יש לחצים והפחדות. המצפן שלך הוא הקול הפנימי, והוא החכם מכל. חלק מהותי מתהליך ההחלמה הוא להדק את ההקשבה לקול הפנימי ולמצוא את האומץ לפעול לפיו.

3. לחזור לאדמה. לחזור לאמצע. לנשום בחופשיות. זה חיוני. מערבולת רגשית מחלישה את הגוף ומסיטה מהדרך. אסור לקבל החלטות מתוך היסטריה. איך לחזור לעצמנו? רצוי בדרכים כמה שיותר טבעיות. פעילות אירובית, יציאה לטבע, ריקוד, הרבה מגע – אלו דרכים יעילות.

4. זה הזמן לעבור תהליך פנימי אינטנסיבי. יתכן שכבר עברתם טיפולים ותהליכים בעבר. זה הזמן להגיע למקומות הרבה יותר עמוקים, לשורשי הפצעים. חשוב למצוא מנטור כלבבכם, מישהו עם לב פתוח וחושים חדים שילך איתכם יד ביד במסע הזה. בתקופת החלמה יש לנקות עוד ועוד את משקעי העבר, ללטש את היהלום שבפנים עד כמה שאפשר, ולהכניס לחיים קלילות ושמחה. זה חיוני. זה נפלא!

5. החלמה מסרטן זה דבר אקטיבי. לפוגש הסרטן יש יכולת השפעה דרמטית על אופיו של מסע ההחלמה, כולל השפעה על התוצאות בשורה התחתונה (כלומר - תוצאות הבדיקה הבאה). תדר של החלמה הוא הלך רוח מגויס עד הסוף. אף אחד לא יעשה עבורכם את העבודה. רצוי לקום מוקדם, וגם ללכת לישון מוקדם, לבנות "מערכת שעות" שאומרת לכם בכל יום ובכל שעה מה משימת ההחלמה הנוכחית. כדאי שיהיו גם זמני מנוחה (לא ארוכים מדי), אבל לזכור כל הזמן שאתם עובדים עכשיו על פרויקט חייכם.

6. עכשיו זה הזמן שלך! כל סדרי העדיפויות משתנים. לא בא לך ללכת לארוחת ערב אצל חמותך? אז ללא ללכת. עכשיו אך ורק דברים שבריאים לגוף ולנפש. שיעורי בית של הילדים, מבחנים וסידור הילקוט – שמישהו אחר יעזור להם או שילמדו להסתדר בעצמם. אם המצב הרפואי מאתגר יש לעזוב את מקום העבודה וכל פעילות אחרת שאינה חלק ממסע ההחלמה.

7. לשאוב השראה. מאות אנשים בישראל החלימו בדרך מעוררת השראה. כדאי להפגש עם מחלימים כאלו, הם המורים הגדולים. עד לתיאום פגישה פיזית אפשר לצפות בהם ביוטיוב. כמובן כדאי לקרוא ספרי החלמה מצוינים ובראשם: מתה להיות אני.

8. לנהל את כלי ההחלמה. מומלץ מאד להשתמש במגוון כלים שאמורים לתמוך בהחלמה (טיפולים הוליסטיים, תרופות, תוספים, התפתחות רוחנית). חשוב לבחור בין היתר בכלים אינטנסיביים ובכלים שהם "מחוץ לקופסה" עבורכם, כאלה שהתגובה הראשונית שלכם היא התנגדות אליהם. חשוב לא פחות – לדעת מתי להפרד מהכלים הישנים ולבחור בכלים רעננים (כאלו שיפתיעו את הסרטן...). ככלל אצבע אציין שלדעתי כל כלי, שיטת טיפול או מטפל אמורים להיות במסע ההחלמה שלכם לתקופה של 3-6 חודשים. לאחר מכן – כדאי להכניס משב רוח רענן וזווית חדשה.

9. לבנות חיים חדשים. כן, ככה זה עובד. יש כאלו שרק רוצים להחזיר את המצב לקדמותו (אולי גם להדחיק את מסע ההחלמה). אני לא מאמין בגישה זו. אורח החיים הקודם הוא זה שתרם להגעת המחלה. ודאי אמורים לחול שינויים משמעותיים ברבים מתחומי החיים. וחשוב להדגיש: אין פרות קדושות. כל מה שלא בריא עבורי – ישופר משמעותית או יצא מחיי.

10. אהבה. זו מילה כל כך נפוצה אבל... לאהבה יש עומקים, ועוד עומקים ועוד עומקים. ועד שלא מגיעים לעומקים החדשים אי אפשר להבין מה יש בהם. אחת הסיבות העיקריות שהגענו הנה, אל הגוף הזה, היא כדי להעמיק את האהבה שבנו. בתקופה של החלמה זה חיוני. יש למצוא כל דרך כדי לפתוח את הלב לרווחה, להעמיק את האהבה שבו כלפי כל דבר. ובעיקר כלפי עצמך.

בהצלחה רבה!!!



לקריאה נוספת:




355 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page