top of page

תגידו, איך נראית מחלת הסרטן?

אם היה עליכם לבחור צילום אחד, שממחיש באופן העמוק ביותר איך נראית המחלה במה הייתם בוחרים?

בישראל יש מאות אנשים שהחלימו לגמרי ממצב שנחשב ל"לא ניתן לריפוי". כנראה הם הבינו איזה "סוד". איזה צילום יכול לרמוז בדרך הטובה יותר מהי הדרך להחלמה אמיתית?

הבחירה שלי – לנגד עיניכם (בסוף למטה). צילום של קרחון ימי, קצהו מתנוסס מעל לפני המים. מי שרואה את קצה הקרחון מספינה, אולי ממסוק יכול להגיד: ואו. איזה דבר עצום זה. ואז אפשר להתקרב, ולראות עוד פרטים: בליטות, חריצים, קימורים, פסגות, מדרונות ואוכפים. מכל זווית אפשר לגלות עוד. אפשר למפות את מה שרואים, לשרטט ולצלם. אבל... מעל לפני המים אפשר לראות אך ורק 8% מהקרחון.

כך גם במחלת הסרטן, אפשר לראות רק את הקצה. אפשר ללכת ליועצים מלומדים שיושבים בבניינים מפוארים, תעודות ממוסגרות תלויות על הקירות, אפשר לשלם כסף רב ולשמוע על גנטיקה, סטטיסטיקה, אפידימיולוגיה, אטיולוגיה, פרמקולוגיה ופרוגנוזה. אבל כל הדיבורים המלומדים האלו מתייחסים אך ורק לקצה. על 92% מהמחלה כלל לא מדברים, כאילו זה לא קיים.

מ – 1950 ועד היום הושקעו בחקר הסרטן כטריליון (אלף-מיליארד) דולר(!) מיטב המוחות עשו לילות כימים כדי להפחית את התמותה מסרטן. בכמה פחתה התמותה מ – 1950 ועד היום? במקרה או שלא במקרה – ב – 8%... מדוע? כי טריליון הדולר הושקעו בדרך שכלתנית, בצורת חשיבה לוגית ולינארית. כי טריליון הדולר הושקעו ברובם בחקר קצה הקרחון.

בהחלט כדאי להתמודד עם הסימפטומים, עם כל אותם דברים שאפשר לראות בסריקות, בצילומים וביתר הבדיקות. אבל למחלה יש שורשים עמוקים מאד, את חלקם אפשר להבין לאחר העמקה רבה, כמה מהם אולי לא נבין לעולם. המחלה הגיעה בגלל סיבה משמעותית – סיבה תודעתית.

מסע ההחלמה הוא מסע אל מעמקי הקרחון. שורש הסרטן קשור לכאב עז של הרגש, מורסות שחורות שהצטברו עם הזמן והשכילו לצנן את עצמן, להתעטף בפתיתי שלג, בנו סביבן קירות של קרח, גדלו וטפחו והצטברו להיות קרחון אימתני שלא ניתן להתעלם מקיומו, גם אם מאד רוצים.

המסע נבנה לפני הכל על תשוקה בוערת להחלמה ועל אמונה שהיא לגמרי ברת השגה. המסע דורש הסכמה להשתנות. יתר על כן: רצון להשתנות, לעבור שינוי מהותי בעולם הפנימי ובעולם החיצוני.

מדובר במסע שדורש צלילה אל המקומות הצפונים והכמוסים ביותר. מסע שהוא ללא תנאים, מגבלות או קבעונות. זהו רצף של צלילות עמוקות יותר וארוכות יותר, כנראה גם מפחידות יותר, צלילות מסוג שכלל לא העלית על דעתך.

מסע ההחלמה הוא מסע של הפשרת קרחונים. הפשרת כל אותם גלידי קרח שהצטברו סביב הלב ומנעו ממנו לחוש אהבה עמוקה מאד. הפשרת כל אותם קירות שעצרו את הנביעה של אנרגיית החיים, שהיא גם אנרגיית הבריאות. המסת מחיצות הקרח שצמצמו את התודעה, שאולי גרמו לך להסתכל על החיים דרך הראש: לפי ציפיות, סטנדרטים, ביקורת, וחשיבה רבה מדי על מה שהיה ועל מה שאולי יהיה.

החלמה אמיתית זה דבר בר קיימא. פרח לב הזהב – זו לא רק אגדה. אכן יש פרח כזה שמאפשר החלמה ממצבים קשים וכואבים. אבל אין טעם להתרוצץ בקצות הארץ ובקצות תבל כדי למצוא אותו.

גם הקרחון המאיים ביותר מתחיל להתמוסס כשהוא מגיע לסביבה חמימה. הדבר המרגש ביותר הוא פתיחת הלב, להעמיק עוד ועוד את תחושת האהבה, שמקבלים, שנותנים, ובכלל שחיים בה. גם אחרי החורף הקשה והדוקרני ביותר מגיע אביב. ובאביב פורחים פרחים.





סרטוני החלמה

להלן סרטונים מרגשים, רובם כוללים סיפורי החלמה של אנשים מעוררי השראה, רבים מהם זכיתי ללוות.


54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page