רן ארהרד

28 פבר 20232 דקות

אביב – זו העונה להחלים לגמרי

מסע ההחלמה – מסע עלום ורב-צמתים.

שפע הדעות והאפשרויות – מקשה יותר מאשר מועיל.

כל כך הרבה סיפורי החלמה, וסיפורי אי-החלמה. ודעות שונות, חלקן נשמעות בנועם, חלקן בדעתנות, כמה מהן מתוך לב פתוח ומקצתן מתוך אגו, פחד, הפחדה וצורך להשליט דעה.

כלל הזהב הבסיסי: עליך להקשיב ולשמוע מגוון רחב של דעות. בסופו של דבר – אך ורק אתה מחליט, אך ורק – את מחליטה, על סמך הקול הפנימי שלכם. מתוך אותה הדרכה, אינטואיציה, חוכמה גדולה ששוכנת בפנים ורק מחכה שקולה העדין ישמע.

המלצה נוספת – הקשיבו לעונות השנה.

בכל עונה – מסע ההחלמה אמור להראות מעט אחרת.

הקיץ – זמן מצוין למיצים סחוטים, לצום ממושך, יקיצה מוקדמת, טבילה בים בזמן זריחה או שקיעה, להתרגש מהשמש שבמלוא הדרה. שהייה בטבע בלילה, עם גזייה או מדורה, וכמובן בחברת אנשים אהובים. העונה החמה – זמן להיות קלילים, להוריד כל בגד או מסיכה מיותרים.

הסתיו – מעט להוריד את הקצב. החום המהביל מתפוגג, זה הזמן להעמיק את הנשימה, ללמוד ולתרגל ריפוי בעזרתה. לטייל בהרים ובחורשות, שם כבר אפשר לראות כמה עלי שלכת. גם אנו רשאים להשיל את הישן. אפשר להתענג על פירות שהבשילו, להכין סלטים מושקעים, לצד לחם דגנים איכותי. בקצוות של היום להתענג על הקרירות המגיעה בהדרגה. הקיץ הסתיים, הישן קמל, ואיתו אפשר לשאול – מה עוד בחיינו מבקש להסתיים? מערכות יחסים ישנות? סגירת קצוות? השלמת מטלות?

החורף מלמד על התהפוכות והדרמה שבחיינו. יש בקרים קפואים, ימים של שמש קסומה, זמנים אפורים, ולעתים גם סערות זועפות, מציפות, מכות ולרגעים גם יודעות להפחיד. זהו זמן ההתכנסות בבית החמים. אין צורך להתרוצץ. הכל בנחת. תבשילי קדרה מהבילים. מדיטציה ממושכת. קריאה שלוה של ספר טוב, עם צ'אי מפנק. וביום הסוער ביותר של השנה, אפשר לנסוע אל הים. לשהות במכונית המוגנת, או מחוצה לה, ישירות אל מול הנחשולים, ולזכור שאני חזקה, יציבה ומסוגלת לצלוח גם את הטלטלה הגדולה ביותר.

אביב מגיע. הסערות שוכחות. כוחות הבריאה והרפואה של הקיום מתחדשים. אלו אותם כוחות מופלאים שיצרו הכל. את העולם, את החיים, אותנו ואת החלמת נפשינו וגופינו. זה הזמן לצאת לטבע ולהתענג ככל הניתן על הקסמים שמקיפים אותנו. לשאוף אותם, לנשום. זה הזמן לאכול נבטים, ללטף ניצנים, לפגוש תינוקות. זרם החיים מבקש ליצור מציאות. הבריאה, זו שבראה הכל – היא בריאה. אין צורך לחפש אותה, היא כבר, כאן, מה שדרוש זה להיפתח אליה. להסכים לשחרר כל מחסום ואחיזה – לתת לה לשטוף, להזרים, לטהר, לחדש, ליצור ניסים, יש מאין.

מסרטן אפשר להחלים לגמרי. עכשיו זה הזמן.

    670
    0